REA jautā

Kādus informācijas avotus Jūs izmantojat, lai iegūtu informāciju par energoefektivitāti?

Seko sociālajos tīklos

TwitterFacebookYoutube

Iesakam

Alternative flash content

Requirements

 

 

15-05-2017 - Rīgā attīsta ūdeņraža infrastruktūru transportam

 

Ir uzsākta Ūdeņraža degvielas uzpildes stacijas (ŪUS) būvniecība Rīgā, kas tiek veikta starptautiska projekta H2NODES ietvaros. Projekts tiek finansēts no Eiropas  infrastruktūras savienošanas instrumenta – transporta nozarē Nr.INEA/CEF/TRAN/M2014/1025986. RP SIA “Rīgas satiksme” ir starptautiskā projekta “H2Nodes” koordinators.
Projekta mērķa sasniegšanai var izdalīt 3 aktivitātes (https://www.rigassatiksme.lv/files/projekts_h2nodes.pdf):

1. “Ilgtspējīga ūdeņraža ražošana”
Aktivitātes ietvaros tiek izstrādāti pētījumi vietām, kurās projekta ietvaros tiks uzbūvētas  ūdeņraža  uzpildes  stacijas  (Pērnava - Igaunija;  Rīga - Latvija   un Arnhema  - Nīderlande) par pieejamām ūdeņraža ražošanas metodēm. Pētījumā tiks apzinātas ūdeņraža infrastruktūras attīstības vietas (ŪUS izvietošanas vietas), kā  arī identificēts un  novērtēts ilgtspējīgākais  ūdeņraža  ražošanas  veids no pieejamiem primārajiem energoresursiem.

2. “Ūdeņraža degvielas uzpildes stacijas (ŪUS)” aktivitātes ietvaros tiks izbūvētas un ekspluatētas ūdeņraža uzpildes stacijas (ŪUS) Pērnavā, Igaunijā; Rīgā, Latvijā un Arnhemā, Nīderlandē. Latvijā un Igaunijā šīs būs pirmās ūdeņraža uzpildes stacijas. Aktivitātes ietvaros tiks veikta izpēte turpmākai  ūdeņraža  infrastruktūras  ieviešanai  reģionos un gar  Ziemeļjūras -Baltijas jūras Eiropas transporta tīkla koridoru (TEN -T).

3. “Ūdeņraža elektriskie transportlīdzekļi (FCEV )” aktivitātes ietvaros RP SIA “Rīgas Satiksme” demonstrēs inovatīvu risinājumu pilsētas  sabiedriskajā  transportā - 10   trolejbusus “Hytrolley”.  “Hytrolley” trolejbusam tiks aizstāti rezerves vilces jaudu nodrošinošie dīzeļģeneratori ar ūdeņraža  kurināmā  elementu  moduļiem.  Šāds  tehniskais  risinājums  ir energoefektīvs, samazina trokšņu piesārņojumu un nodrošina trolejbusa darbību bezizmešu režīmā visas ekspluatācijas gaitā. “Hytrolley” bez kontakttīkla spēs veikt attālumu līdz pat 100 km ar vienu ūdeņraža uzpildes reizi. Šādu trolejbusu izmantošana sabiedrisko  transportu maršrutu tīklā ļaus aizstāt dīzeļautobusus maršrutos, kuros ir daļējs  kontakttīklu  pārklājums. Papildus demonstrācijas  aktivitātēm  tiks  izstrādāti  veicināšanas  pasākumi  turpmākai ūdeņraža elektrotransportlīdzekļu (FCEV) tirgus attīstībai un to lietošanas veicināšanai.

Rīgas enerģētikas aģentūra (REA) pirms pusotra gada rakstīja par cita projekta (HIT-2-Corridors) ietvaros uzbūvēto trīs ŪUS atklāšanu Helsinkos, Gēteborgā un Stokholmā, tādējādi Rīgai pietuvinot no Skandināvijas puses šīs bezizmešu degvielas infrastruktūras koridoru. Rīgai un Latvijai nozīmīgā projekta pieteikuma gatavošanā sadarbībā ar Rīgas domes Satiksmes departamentu piedalījās arī (REA), tādējādi iestrādājot “Rīgas pilsētas ilgtspējīgas enerģētikas rīcības plānā viedai pilsētai” pasākumu par fosilās degvielas aizstāšanu Rīgas pilsētas sabiedriskajā transportā.

 

 

Pievienot komentāru

Aizsardzības kods
Atjaunināt